miercuri, 5 septembrie 2018

Septembrie pentru păsări

I. EXPLICAȚIA

  Ce înseamnă septembrie pentru păsări?
  Pentru păsările migratoare înseamnă luna în care ele merg deja spre Africa (majoritatea, unele se duc spre locurile de iernat abia în luna octombrie - gaia neagră (Milvus migrans) - ; noiembrie - anumite exemplare de șorecar comun (Buteo buteo) - ; decembrie - pescărușul râzător (Larus ridibundus)).
  Pentru păsările sedentare înseamnă începutul perioadei când trebuie să se pregătească pentru iarnă.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

II. PIȚIGOI, PIȚIGOI, PIȚIGOI...

 Undeva în josul centrului din a doua fotografie, dincolo de frunziș se poate vedea un exemplar de pițigoi mare.
 În prima poză pițigoiul se vede mult mai bine decât în a doua.
-----------------------------------------------------------
 Că sunt pui, juvenili sau adulți, că sunt suri, moțați sau mari, pițigoii sunt păsările mele preferate din ordinul Passeriformes.
 Nu mă pot opri din fotografiatul lor!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

III. VRĂBII...


  Nu mă dau în vânt după vrăbii (în special cele de casă), dar fiindcă fac această postare m-am decis să fac poză unor vrăbii de casă (nu am reușit încă să fac poză unor vrăbii de câmp).
 Toate aceste poze cuprind doar femele de vrăbii
de casă (pentru a vedea cum arată un mascul de vrabie de casă accesați această postare).
  În a doua poză cele trei vrăbii se văd mult mai clar.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 Scrieți-mi în comentarii dacă aveți o grădină prietenoasă cu natura și dacă vă place luna septembrie.
 Eu am o grădină prietenoasă cu natura și-mi place luna septembrie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cartea de fotografie

Mi-am comandat recent o carte despre fotografia de natură și pot să spun că sunt foarte mulțumit!